Stoletnica

Avtomobili Morris za izbrance s slogom

MG je bil ustanovljen leta 1924 kot Morris Garages – vizionarski projekt britanskega pionirja avtomobilizma Williama Morrisa. A resnični premik se je zgodil v ozadju, ko je generalni direktor Cecil Kimber predstavil idejo o hitrejših avtomobilih z bolj športnim videzom. Za uresničitev te vizije je Kimber predelal obstoječe modele znamke Morris, jim nadel elegantnejšo karoserijo in izboljšal zmogljivosti.

Leta 1930 je MG predstavil svoj prvi model – 14/28 Super Sports. Ta dvosed s športnim značajem je v osnovi temeljil na obstoječem Morris Oxfordu, a je s svojo najvišjo hitrostjo 104 km/h in dinamičnim videzom takoj pritegnil pozornost.

Kimberjev pristop – ustvarjati avtomobile, ki tiho izzivajo uveljavljena pravila – je hitro dvignil priljubljenost znamke MG. Podjetje je preraslo svoje prvotne prostore in se preselilo v Abingdon-on-Thames – kraj, ki je v naslednjih petdesetih letih postal srce MG-jeve proizvodnje in sinonim za njegovo zgodbo.

Drzni zasledovalci hitrosti

V tridesetih letih prejšnjega stoletja je cel niz dirkačev izbral model Magic Midget kot svojega zvestega spremljevalca na dirkah. Leta 1931 je MG EX120, znan prav pod tem vzdevkom, postavil hitrostni rekord, saj je postal prvi avtomobil s prostornino motorja 750 cm³, ki je presegel magično mejo 100 milj na uro. Zabeležena najvišja hitrost je znašala 103,13 mph oziroma več kot 165 km/h.

Isto leto je Norman Black z MG-jem slavil na dirki Ulster Tourist Trophy v Belfastu. Ob prihodu v cilj ga je osebno pozdravil grof Marchski, ki je bil takrat vodja MG-jeve dirkalne ekipe.

Zanimivost iz arhiva
Dirkač George Eyston je povsem samostojno preizkušal meje hitrosti na dirkališču Brooklands s svojimi zasebnimi vozili. Ko se je odločil, da bo presegel rekord za razred 750 cm³, je prav MG prepoznal kot idealnega partnerja za podvig, s katerim bi presegel mejo 100 milj na uro.

Magnette čarobnost na Mille Miglia

Leta 1933 je MG-jev model K3 Magnette s kompresorjem zmagal v svojem razredu na legendarni dirki Mille Miglia, s čimer je MG postal prva neitalijanska znamka, ki je osvojila ekipno nagrado na tem prestižnem dogodku. Zmagovalne posadke so sestavljali grof Howe in Hugh Hamilton, George Eyston in grof Lurani, tretji dirkalnik pa sta upravljala Henry Birkin in Bernard Rubin.

Ta ikonična zmaga na eni najzahtevnejših dirk na svetu je MG-ju odprla vrata v svetovno dirkaško elito ter postavila temelje za številne prihodnje uspehe. Model K3 je ostal na vrhu svojega razreda še naslednji dve leti, kar mu je prineslo status enega najuspešnejših dirkalnikov vseh časov.

Zanimivost iz arhiva
Med dirko sta Eyston in Lurani morala zamenjati kar 157 svečk! V zadnjih 100 miljah pa sta imela tako Eyston kot Howe še dodatne zaplete s predrtimi gumami, ki sta jih morala zamenjati kar ob cesti – a kljub temu sta uspešno pripeljala do cilja.

Leteči »Shingle« v Palm Springsu

Ken Miles je v zgodnjih dneh avtomobilskih dirk v Kaliforniji postal znan kot “gospod MG”, zahvaljujoč svojim predelanim MG-jem, ki so osvajali srca gledalcev in pokale. Bil je utelešenje britanskega »outsiderja« – skromen, a nepopustljiv dirkač. Njegov najuspešnejši dirkalnik je bil posebna izvedenka MG-ja z vzdevkom “Flying Shingle” – ime je dobil po valoviti karoseriji in izjemno nizki legi na cesti.

S tem avtomobilom je Miles zmagal na številnih dirkah po Kaliforniji, kjer je redno premagoval precej bolj prestižne in zmogljive tekmece. Krona uspehov je bila zmaga na dirki Palm Springs Road Race leta 1955, ki je utrdila njegov status lokalne legende.

Uspehi na ameriških tleh so Milesu prinesli tudi mesto v MG-jevi ekipi na sloviti dirki 24 ur Le Mansa istega leta. Skupaj s sovoznikom Johnom Lockettom je vozil model EX182 in dosegel 12. mesto – najboljšo uvrstitev med vsemi MG-ji na tej legendarni preizkušnji.

Fotografije Kena Milesa: Jim Sitz

Brneča kaplja na solinah Bonneville

Model EX181, zasnovan na osnovi MGA, je MG znova popeljal v svet podiranja svetovnih rekordov hitrosti. Avtomobil z značilno, aerodinamično obliko – podoben dežni kaplji – je svoje zvočne meje premikal na legendarnih solinah Bonneville Salt Flats v ZDA.

Leta 1957 je motor s prostornino 1489 cm³ razvil kar 290 konjskih moči, za volan pa je sedel nihče drug kot dirkaška legenda Sir Stirling Moss. Z MG-jem je dosegel osupljivo hitrost 245,64 milj na uro (395,3 km/h).

Dve leti kasneje, leta 1959, je ameriški dirkač Phil Hill z izboljšano različico modela EX181, tokrat z večjim 1506-kubičnim motorjem, kompresorjem in dvojnim odmičnim sistemom, postavil še višji rekord: 254,91 mph (410,2 km/h). Motor je proizvedel več kot 300 konjskih moči, kar je EX181 utrdilo kot najhitrejši MG vseh časov.

Ameriška ljubezenska zgodba

V času druge svetovne vojne se je tisoč ameriških vojakov podalo v Veliko Britanijo in Evropo kot del zavezniških sil. Med svojim bivanjem v Združenem kraljestvu so mnogi prvič naleteli na športne avtomobile MG T Type – vozila, ki so jih očarala s svojo okretnostjo, šarmom in značajem. Ko so se po vojni vračali domov, so jih številni s seboj odpeljali tudi čez ocean.

Britanska povojna izvozna politika je hitro sledila temu povpraševanju, in Združene države Amerike so kmalu postale najpomembnejši izvozni trg za MG.

Leta 1955 je na ceste zapeljal eden najlepših MG-jev vseh časov – model MGA. Prva različica je imela motor s prostornino 1500 cm³, leta 1959 pa so predstavili še močnejšo različico z 1600 cm³. MG je ponudil tudi posebni model z dvojnim odmičnim sistemom (twin cam), ki je razvil 106 konjskih moči.

Skupno je bilo izdelanih več kot 100.000 vozil MGA, od tega kar 95.000 izvoznih – večinoma prav v Ameriko.

Rokerji, dirkači in uporniki

Elegantni MGA se je leta 1961 pojavil v filmski uspešnici Blue Hawaii, kjer je zablestel ob strani legendarnega Elvisa Presleyja. Avtomobil je kralja rock’n’rolla tako navdušil, da ga je po snemanju kar kupil in odpeljal domov – v svojo rezidenco Graceland v Memphisu. To je tudi edini avtomobil, ki ga je imel Elvis v lasti in se je hkrati pojavil v enem njegovih filmov.

V šestdesetih letih in tudi pozneje so MG-ji pritegnili številne zvezdnike iz sveta glasbe, športa in filma. Med lastniki so bili George Best, kralj Karel III., Bill Wyman in James Dean. MGA je hitro postal več kot le avtomobil – postal je kultna ikona svojega časa, simbol sloga, svobode in uporništva.

Najbolje prodajani MG vseh časov

Leta 1962 je na ceste zapeljal MGB roadster – model, ki je postal najbolje prodajani MG vseh časov. Za mnoge velja za prvi sodobni MG, saj je bil tudi prvi model znamke z zasnovo samonosne karoserije (monocoque), kar je predstavljalo pomemben korak naprej v primerjavi s prejšnjimi modeli, kot je bil MGA, ki so še temeljili na ločenem šasijskem okviru.

Tako kot njegov predhodnik MGA je tudi MGB našel največ kupcev čez lužo – v Združenih državah, kamor je romala večina proizvodnje. V serijski proizvodnji je ostal vse do leta 1980, kar je za športni avtomobil izjemen dosežek.

Metro 6R4: izjemni MG Roverji

V maju 1982 je na ceste zapeljal MG Metro 1300 – eden prvih predstavnikov segmenta “hot hatch”, majhnih avtomobilov z živahnim značajem in športnimi ambicijami. Leto dni kasneje je sledila še močnejša različica, MG Metro Turbo, ki je dodatno okrepila MG-jevo podobo kot znamka, namenjena voznikom, ki uživajo v dinamiki.

MG Metro je hitro postal uspešnica in znova dokazal, kako močna ostaja navezanost voznikov na znamko MG.

Ob vse večji priljubljenosti relija se je MG odločil, da vstopi tudi na ta teren – in to v velikem slogu. Predstavili so MG Metro 6R4, ekstremno različico s sredinsko nameščenim 3,0-litrskim V6 motorjem, ki je razvil kar 410 konjskih moči. Avto je bil zasnovan za najzahtevnejše rally preizkušnje in je MG znova postavil v središče avtomobilskega dogajanja.

MGF: Povratek roadsterjev

MGF je bil prvi popolnoma nov športni MG po letu 1962, zato je bil ob njegovi napovedi v zraku čutiti ogromno pričakovanj in navdušenja. Bil je tudi tehnično in oblikovno zelo napreden – z motorjem nameščenim na sredini in inovativnim plinskim vzmetenjem, ki je zagotavljalo izjemno vodljivost in vozno izkušnjo.

MGF je hitro postal prodajna uspešnica na številnih trgih po svetu. V tem času je bil Rover Group že pod okriljem BMW, ki pa ni želel, da bi MG konkuriral njegovim športnim modelom serije Z. Zaradi tega MGF nikoli ni prišel na ameriški trg, kjer bi si zagotovo pridobil veliko občudovalcev.

Z vstopom v novo tisočletje je MG Rover predstavil še drznejši oblikovni pristop – močnejši, mišičasti modeli, z izrazito prisotnostjo in športnim značajem, ki so jasno napovedovali novo smer znamke.

Oblikovno vizijo je vodil priznani oblikovalec Peter Stevens, znan po svojem delu pri McLarnu F1 in Lotusu Esprit – kar je MG-ju znova vrnilo prestiž in svežino.

Tiho briljatni električni avtomobili

Danes je avtomobilski svet popolnoma drugačen, kot je bil nekoč. A MG tudi v tej novi dobi ostaja zvest svoji drzni in samosvoji naravi. Z jasnim pogledom v prihodnost je MG postal mednarodna avtomobilska znamka, ki igra pomembno vlogo v električni revoluciji.

Njegova vozila so zasnovana tako, da združujejo dostopnost, napredno tehnologijo in brezskrbno vožnjo – vse tisto, kar sodobni vozniki resnično potrebujejo.

Prvi popolnoma električni MG-jev hatchback, MG4 EV, je ob prihodu na trg navdušil tako strokovno javnost kot uporabnike. Prejel je številne nagrade in priznanja, predvsem pa dokazal, da je MG tudi v električni dobi še vedno to, kar je bil vedno – pametna izbira za tiste, ki iščejo več.

Ponovno rojeni roadster

Z modelom Cyberster se MG vrača h koreninam – k športnim roadsterjem, s katerimi se je pred stoletjem vse začelo. A tokrat v popolnoma novi, električni preobleki.

Cyberster je prvi takšen avtomobil na svetu: popolnoma električni, dvosedežni roadster, ki črpa navdih iz legendarnega MGB Roadsterja. Z značilnimi škarjastimi vrati in elegantnimi, športnimi linijami je ustvarjen za tiste, ki si upajo izstopati.

Na evropske ceste prihaja leta 2024 – kot jasen znak, da MG tudi v prihodnosti ostaja zvest tistim, ki mislijo drugače.

Poiščite prodajni salon

Prodajni salon
Servis